Už za dva měsíce se budou v Česku vybírat potraviny pro dobrou věc. 21. listopadu 2015 proběhne již třetí ročník Národní potravinové sbírky, během které mohou zákazníci, ale i výrobce či obchodní řetězce nakoupit jídlo pro potřebné.

Národní potravinové sbírky ve prospěch azylových domů, domovů pro seniory, armády spásy a dalších organizací, které pomáhají lidem v nouzi, jsou tradiční akcí v západních zemích.

V Česku je začala organizovat před třemi lety platforma Byznys pro společnost ve spolupráci s Českou federací potravinových bank a Armádou spásy.

Podrobnosti o letošním ročníku Národní potravinové sbírky najdete na tomto odkaze ».

Každý rok přitom přibývá jak lidí, kteří jsou ochotni myslet na druhé, tak partnerů, kteří tento projekt podporují.

Letos se k Národní potravinové sbírce nově přidal třeba oblíbený „online supermarket“ Rohlík.cz. Nebo Mateřská škola U Uranie v sedmém pražském obvodě, jejíž učitelé a učitelky, děti i jejich rodiče se v minulosti už několikrát zapojili do charitativních projektů. Nechybí ani tradiční patrneři, jimiž jsou řetězce Albert, Kaufland či Tesco, nebo síť dm drogerií a mnoho dalších odpovědných firem.

Dovolujeme si vám každou z nich ve stručnosti představit.

 

Národní potravinovou sbírku organizuje:

 

Byznys pro společnost
Projekty Potraviny pomáhají a Národní potravinová sbírka organizuje Byznys pro společnost, největší odborná platforma firem pro sdílení a šíření principů CSR a odpovědného podnikání v České republice. Byznys pro společnost podporuje projekty v oblasti odpovědného podnikání, vytváří prostor pro spolupráci firem a pomáhá zavádět profesionální nástroje zaměřené na CSR a udržitelný rozvoj podnikání v ČR.
Přejít: Byznys pro společnost »
 BPS_logo

Ve spolupráci:

 

Armáda spásy
Armáda spásy poskytuje každý den více než 1200 lůžek a 1500 porcí stravy těm, kterým chybí domov. Jsme součástí mezinárodní křesťanské organizace The Salvation Army, která působí ve 126 zemích světa.
Přejít: Armáda spásy »
Armáda spásy logo
Česká federace potravinových bank
Česká Federace potravinových bank je občanské sdružení s humanitárním zaměřením. Shromažďuje zdarma potraviny, skladuje a přiděluje je humanitárním nebo charitativním organizacím, které poskytují potravinovou pomoc potřebným lidem. Sdružuje šest regionálních potravinových bank a v budoucnu chce vybudovat sklady ve všech krajských městech. Od roku 2006, kdy otevřela první sklad v Praze, shromáždila a distribuovala skoro 2000 tun potravin.
Přejít: Česká federace potravinových bank »
 Česká federace potravinových bank - logo

Strategičtí partneři:

 

AHOLD Czech Republic
Společnost AHOLD Czech Republic provozuje maloobchodní síť supermarketů a hypermarketů Albert. Společnost je součástí nadnárodní korporace Ahold, která sídlí v nizozemském Zaandamu.
Obchodní řetězec Albert spolupracuje s Potravinovou bankou již dva roky. Za tu dobu díky tomu dokázal zajistit pomoc více než pěti tisícům lidem, kteří se ocitli v nouzi, a zamezit tak zbytečnému plýtvání potravinami.
Přejít: Albert »
 Albert logo
dm drogerie
Společnost dm drogerie markt se rozhodla podpořit Národní potravinovou sbírku, neboť tuto aktivitu vnímáme jako další možnost naplňování naší firemní filozofie, jejíž součástí je příkladné působení ve svém okolí. Zapojením se do potravinové sbírky chceme pomoci a současně nabídnout našim zákazníkům možnost pomoci těm, kteří se nachází v obtížné životní situaci a potraviny jsou pro ně základní potřebou, přesto často finančně nedostupnou.
Přejít: dm »
 Drogerie DM logo
Globus
Vzájemná spolupráce firmy Globus a České Federace potravinových bank funguje již od roku 2011 a zakládá se na pravidelných darech zdravotně nezávadných potravin. Nejčastěji se jedná o mléčné a masné výrobky. Považuje za přirozené pomáhat a přispívat ke zlepšení životní úrovně regionů, v nichž působíme. Darováním potravin s krátkou dobou trvanlivosti tak můžeme pomáhat lidem, kteří se ocitli v nepříznivé životní situaci a tuto pomoc opravdu potřebují. Za poslední dva roky věnovaly hypermarkety Globus potravinovým bankám zboží za více než 2,8 milionů korun.
Přejít: Globus »
 Globus logo
Kaufland
Společnost Kaufland Česká republika provozuje síť prodejen napříč celou republikou. Ve všech regionech, kde podnikáme, pomáháme a přispíváme ke zlepšení prostředí a života tamních obyvatel. Portfolio našich aktivit je opravdu široké – od zlepšování životního prostředí přes finanční a produktovou pomoc potřebným organizacím až ke spolupráci s dětmi a studenty ve školách regionů. Zapojení do Národní potravinové sbírky je dalším krokem. Letos se do sbírky zapojí více než 30 prodejen Kaufland. Věříme, že sbírka bude i díky nám úspěšná a pomoc se dostane ke všem, kteří ji potřebují.
Přejít: Kaufland »
 Kaufland logo
Penny Market
Společnost Penny Market s.r.o působí v České republice od roku 1997 a je svými prodejnami široce zastoupena ve všech regionech. Společenskou odpovědnost považujeme za jeden z pilířů obchodního řetězce a snažíme se jí nejrůznějšími aktivitami podporovat a rozvíjet. V tomto směru je zapojení do Národní potravinové sbírky dalším přirozeným krokem, jak pomoci potřebným.
Přejít: Penny Market »
 Penny Market s.r.o. logo
Tesco
Jednou z priorit společnosti Tesco je předcházení plýtvání potravinami. Od července 2014 jsme proto zahájili spolupráci s Českou federací potravinových bank a předáváme pravidelně na 50 hypermarketech trvanlivé potraviny, které mají těsně před ukončením nebo po ukončení data minimální trvanlivosti. Tuto spolupráci jsme se rozhodli podpořit i dále a iniciovali jsme první Národní potravinovou sbírku v ČR.
Přejít: Tesco »
 

Tesco_Logo2

Partneři:

 

Mars
V roce 1911 vyrobil Frank C. Mars ve své kuchyni ve městě Tacoma ve státě Washington první cukrovinky Mars a položil tak základy společnosti Mars. Dnes má skupina čisté tržby přesahující 33 miliard dolarů a více než 75 000 společníků po celém světě. Každý z nich přitom staví na pěti základních principech společnosti, jimiž jsou kvalita, zodpovědnost, vzájemnost, efektivita a svoboda. Právě ty tvoří základ naší podnikové kultury a našeho přístupu k podnikání. Každý den děláme vše, co můžeme, abychom používali naše principy v akci během naší práce a v našich vztazích se spotřebiteli, zákazníky, obchodními partnery, společenstvími i navzájem mezi sebou.
Přejít: Mars »
Mars_czech&slovak
Raben Logistics
Raben Logistics Czech nabízí komplexní logistické služby na míru. Poskytuje smluvní logistiku, silniční přepravu, tuzemskou a zahraniční, celovozovou a kombinovanou přepravu, logistiku čerstvých produktů – Fresh Logistics, leteckou a námořní přepravu i lead řešení.
Společnost Raben Group působí na evropském trhu přes 80 let, na český trh vstoupila v roce 2008. Neoddělitelnou součástí DNA skupiny Raben Group je provozování podnikatelských aktivit transparentně a eticky s ohledem na všechny zúčastněné strany. Ve společnosti Raben Logistics Czech si všichni přejeme, aby měly budoucí generace také přístup ke stejným zdrojům, které využíváme dnes my.
Přejít: Raben Logistics »
Raben_logoclaim
Rohlík.cz
„Netahejte se s taškami. Za 90 minut Vám doručíme nákup až ke dveřím.“ Tak zní motto internetového supermarketu Rohlík.cz, za nímž stojí společnost Bizthusiasm podnikatele Tomáše Čupra. Muže, který založil Slevomat.cz a DameJidlo.cz. Rychle rostoucí online obchod letos přibral strategické partnery, například logistickou firmu Hopi, a z Prahy expandoval také do Brna.
Přejít: Rohlík.cz »
rohlik.cz logo
Sodexo
Sodexo, které bylo založeno v roce 1966 Pierrem Bellonem v Marseilles ve Francii, je v současné době lídrem ve službách pro kvalitní život; zaměstnává více než 428 000 zaměstnanců v 80 zemích světa. V Česku společnost poskytuje služby facilitymanagementu. Sodexo je uznávaným lídrem v oblasti udržitelného rozvoje, stanovilo si celosvětovou udržitelnou strategii do roku 2020 s názvem „Projekt pro lepší budoucnost“. Zahrnuje podporu místních komunit, ochranu životního prostředí či aktivní přístup k výživě a zdraví.
Přejít: Sodexo »
 Sodexo logo
Sodexo Benefity
Společnost Sodexo Benefity nabízí řadu zaměstnaneckých benefitů včetně stravenek, volnočasových benefitů, systému Cafeteria, dárkových poukázek a řešení pro motivaci externích partnerů. Společnost získává pravidelně ocenění a mezinárodní uznání za aktivity v oblasti poskytování služeb, lidských zdrojů a ochrany životního prostředí.
Přejít: Sodexo Benefity »
 Sodexo logo
Unilever
Společnost Unilever Česká republika je dlouhodobým partnerem mnoha neziskových organizací, kterým pravidelně daruje potraviny i kosmetiku. Úzce spolupracuje s Českou federací potravinových bank a své potraviny věnuje i do pražských nemocnic. Hodnota darovaných výrobků tak činí několik milionů ročně.
Přejít: Unilever »
Unilever logo

S podporou:

 

Ministerstvo zemědělství
Cílem Ministerstva zemědělství (MZe), který už několikrát veřejně deklarovalo, je najít způsoby, jak nejvíce zamezit plýtvání potravinami. Také proto podporuje MZe projekt Národní potravinové sbírky a poskytlo mu záštitu. V Evropské unii se ročně vyhodí 90 milionů tun potravin, tj. 180 kilogramů na obyvatele za rok. Proto ministerstvo podporuje hledání nástrojů distribuce potravin prostřednictvím potravinových bank, případně jiných nevládních organizací.
Přejít: Ministerstvo zemědělství »
Ministerstvo zemědělství logo
Mateřská škola U Uranie
Neobyčejná mateřská škola, kde se děti učí také tomu, jak se dá pomáhat ostatním. Mateřská škola se například loni se všemi šesti třídami a také rodiči zapojila do tvorby větrníků na podporu dětí s cystickou fibrózou. Připojila se k charitativní akci na podporu Dětského domova Dolní Počernice. Malí školáčci chodí pravidelně na návštěvy do denního stacionáře v Praze 7 s předvánočním představením, aby potěšili babičky a dědečky a zapojili je do zpěvu koled.
Přejít: Mateřská škola U Uranie »
 Mateřská škola U Uranie logo

Hlavní mediální partner:

 

Český rozhlas
Český rozhlas je národní kulturní institucí, jejímž posláním je služba veřejnosti.
Je to závazek, který nás odlišuje od konkurence a přináší s sebou specifické cíle a požadavky na naši práci. Naším posláním je sloužit veřejnosti, poskytovat kvalitní informace, vzdělávání, kulturu i zábavu a přispívat k ochraně a rozvoji základních hodnot demokratické společnosti. Chceme být vysoce důvěryhodným, vyhledávaným a nezastupitelným sdělovacím prostředkem.
Přejít: Český rozhlas »
 logo český rohlas

Mediální partneři:

 

DeadLineMedia
Jsme novináři a manažeři, kteří od 90. let pomáhali formovat tvář velkých českých vydavatelství a mediálních firem. Od března 2015 nabízíme nezávislý redakční obsah vlastních médií i exkluzivní vydavatelský servis na míru klientům.
DeadLineMedia stojí na čtyřech pilířích: Originalita, inovace, hodnota a slušnost. Smyslem naší práce je přinášet lidem dosud neznámé zprávy, vysvětlovat nepopsané, hledat nové trendy a třídit informace na ty důležité a ty druhé. U zpráv si hlídáme pravdu a nezávislost, při práci pro klienty ctíme spolehlivost a kvalitu; věříme, že je to cesta k důvěryhodnosti.
Přejít: DeadLineMedia »
 DLM
Loosers
Reklamní agentura Loosers nabízí odvahu, netradiční řešení a možná i určitou dávku zdravé drzosti. Vznikla v roce 2009 s touhou svobodně tvořit výjimečné projekty v příjemném a férovém partnerství s klienty, zaměstnanci i partnery. Od té doby se svou odvahu stále snažíme dokazovat realizací unikátních, revolučních a přelomových projektů, ale i klasických ATL, BTL a digitálních kampaní. V moři sociálních sítích plaveme jako ryby ve vodě a šeptandové, guerillové i virální kampaně jsou pro nás denním chlebem. Náš tým pravidelně doplňujeme mladými talenty z unikátního projektu Loosers Farm, prostřednictvím kterého se snažíme nacházet, podporovat a vychovávat úžasné mladé kreativce a projektové manažery i pro další agentury na trhu.
Přejít: Loosers »
Loosers, logo
MilujemeJidlo.cz
Pokud považujete plýtvání jídlem za problém, který vás trápí, jste u nás na správné adrese. Projekt Milujeme jídlo by pro vás měl být užitečným nástrojem, jak přestat plýtvat. Nebo alespoň – jak plýtvání omezit. Na stránkách magazínu najdete praktické rady, jak úsporně nakupovat. Jak potraviny správně skladovat. A také, jak naložit se zbytky jinak, než přesunutím do odpadkových košů. Projekt připravuje platforma Byznys pro společnost s podporou předního maloobchodního prodejce na českém trhu Tesco a ve spolupráci s nezávislým vydavatelstvím DeadLineMedia.
Přejít: MilujemeJidlo.cz »
 MJ_logo
MY89.cz
Inspirativní magazín moderního, odpovědného životního stylu vychází pod hlavičkou vydavatelství DeadLineMedia. Tipy pro odpovědný životní styl a redakční služby „na míru“ řídí Petra Horáková, nositelka Novinářské ceny TOP OF.
Přejít: MY89.cz »
MY89
Partnerů potravinové sbírky přibývá, přidal se Rohlík.cz i mateřská škola