Během Národní potravinové sbírky darovali zákazníci i konkrétní firmy dohromady celkem neuvěřitelných 236 tun potravin. Do sbírky se i letos zapojila síť supermarketů a hypermarketů Albert, které provozuje skupina Ahold. Letošní nakupující zdaleka překonali dary z předchozích let: V Albertech nakoupili 22,3 tuny potravin!

Albert je už tradičním strategickým partnerem Národní potravinové sbírky. Ta se letos konala potřetí, přičemž zákazníci si na rekordní nákup vyšli do Alberta v Horních Počernicích. Jen v tomto jediném hypermarketu nakoupili lidé pro sbírku skoro 2,4 tuny jídla!

Celkem nakupující v Albertech koupili pomoc o váze 22,3 tuny. Pro srovnání: Už v loňském roce to bylo v Albertech úctyhodných 17 tun jídla. Děkujeme!

A teď se pojďme společně podívat, jak to v sobotu v jednom takovém Albertu vypadalo.

Foto: Filip Singer, Bps
Tady se asi něco chystá? Nákupní vozíky jsou označeny informacemi o Národní potravinové sbírce. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
U vstupu do hypermarketu čekali na zákazníky dobrovolníci, aby jim ochotně poradili, jaké suroviny se nejlépe hodí nakoupit. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
Mezitím si další dobrovolníci chystali přepravky, ve kterých se nakoupené zboží předávalo logistické firmě Raben Logistics Czech. Ta zakoupené suroviny zavážela zdarma do potravinových bank. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
Přebírání nakoupených potravin. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
Potravinová banka je nezisková organizace, která zdarma shromažďuje potraviny, skladuje je a přiděluje humanitárním nebo charitativním organizacím. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
Ty dále poskytují potravinovou pomoc potřebným lidem. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
První spolupráce skupiny Ahold s potravinovou bankou začala už v roce 2011, „začal si“ hypermarket Albert v Ostravě. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
Od té doby se spolupráce úspěšně rozšířila i do dalších krajů. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
V současnosti s touto neziskovou organizací spolupracují během roku už více než dvě desítky hypermarketů Albert a do budoucna přibudou další. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
V listopadu roku 2013 se uskutečnila první Národní potravinová sbírka a  hypermarkety Albert u toho nemohly chybět. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
Obchodní řetězec Albert v rámci Národní potravinové sbírky v roce 2013 věnoval 8,6 tun potravin. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
V rámci druhého ročníku Národní potravinové sbírky, která se konala v listopadu roku 2014, bylo vybráno celkem 173 tun potravin. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
A jen obchodní řetězec Albert, který je strategickým partnerem této akce, vybral neuvěřitelných 17 tun jídla. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
Letos padl další rekord, celkem lidé darovali celkem 228 tun potravin. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
Po započtení dalších individuálních darů od firem, které navíc během sbírky poskytly potraviny přímo bankám, se tak konečný součet za NPS 2015 vyšplhal na 236 tun darovaného jídla. Foto: Filip Singer, Bps

Foto: Filip Singer, Bps
Kolik se nakoupilo jen v samotných Albertech? 22,3 tuny! Děkujeme! Foto: Filip Singer, Bps

 


 

 Národní potravinovou sbírku 2015 podporují:

NPS organizuje: Byznys pro společnost ve spolupráci s Armádou Spásy a Federací potravinových bank
Strategičtí partneři: Albert, dm, Globus, Kaufland, Makro, Penny Market, Tesco, Carrier
Partneři: Raben Logistics, Mars, Rohlik.cz, Sodexo, Sodexo Benefity, Unilever
S podporou: Ministerstvo zemědělství, MČ Praha 7, Mateřská škola Uranie, ZŠ Letohradská P7
Hlavní mediální partner: Český rozhlas Mediální partneři: DeadLineMedia, Loosers, MilujemeJidlo.cz, My89.cz

O Byznys pro společnost, z.s.:

Největší organizace na podporu společensky odpovědného byznysu v ČR. Je národní partnerskou organizací CSR Europe, celoevropské platformy pro odpovědné podnikání (corporate social responsibility) a českým koordinátorem mezinárodních programů (např. Diverzita.cz). V Česku vedle NPS organizuje třeba celosvětové dny firemního dobrovolnictví Give&Gain a Engage.

www.byznysprospolecnost.cz // facebook.com/byznysprospolecnost  // twitter.com/odpovednefirmy
kontakt: Jakub Unger, unger@byznysprospolecnost.cz , +420737214123

Rekordní sbírka v Albertech: Vybralo se tu více než 22,3 tuny potravin