Společnost Penny Market pomáhá napříč Českem na pravidelných dobrovolnických akcích. A už podruhé nechyběla jako strategický partner u Národní potravinové sbírky, během které Češi 21. listopadu nakoupili pro občany v nouzi potraviny o váze 236 tun. Jen v prodejnách Penny se vybralo plných 17,7 tuny jídla, které poputuje potřebným.

Trvalé hodnoty a s nimi spojená společenská odpovědnost jsou v Penny Marketu jedním ze základních kamenů firemní kultury a jeho hodnot. Také proto společnost už druhým rokem podporuje Národní potravinovou sbírku, kterou pořádá nevládní platforma Byznys pro společnost ve spolupráci s Českou federací potravinových bank a Armádou spásy a celou řadou partnerů.

Loni, během sbírky v roce 2014, kdy se Penny Markety zapojily poprvé, se v 41 prodejnách vybralo téměř 12 tun trvanlivých potravin. Letos jde o číslo ještě vyšší, lidé darovali 17,7 tuny.

Společnost Penny Market nadto po loňském úspěchu navázala spolupráci s Potravinovou bankou, která zdarma shromažďuje, skladuje a následně přiděluje potraviny humanitárním nebo charitativním organizacím, které poskytují potravinovou pomoc potřebným. Děkujeme!

Foto: Penny Strakonice
V sobotu 21. listopadu se v prodejnách skupiny Penny Market objevili dobrovolníci v tradičních světle modrých zástěrách s logem Potraviny pomáhají. Foto: Penny Strakonice, Bps
Foto: Penny Strakonice
Právě ti vybírali od zákazníků, kteří se rozhodli zapojit do Národní potravinové sbírky, zakoupené jídlo. Foto: Penny Strakonice, Bps
Foto: Penny Strakonice
Dary od nakupujících se pak zavezly do potravinových bank. A odtud charitativním organizacím, azylovým domům a dalším spolkům, které se starají o lidi v nouzi. Foto: Penny Strakonice, Bps
Foto: Penny Strakonice
Letošní ročník byl zaměřen na děti z rodin, které žijí pod hranicí chudoby. Foto: Penny Strakonice, Bps
Foto: Penny Česká Kamenice
V Česku se hranice chudoby dotýká 1,5 milionu lidí. Nemohou žít stejně jako většina populace, nemohou si například nakupovat běžné potraviny. Foto: Penny Česká Kamenice, Bps
Foto: Penny Česká Kamenice
Národní potravinová sbírka v Penny Marketu v České Kamenici. I tady mysleli zákazníci na druhé. Foto: Penny Česká Kamenice, Bps
Foto: Penny Market Praha, Choceradská
Celkem se do Národní potravinové sbírky zapojilo a dary pomohlo vybírat více než 2000 dobrovolníků. Foto: Penny Market Praha, Choceradská, Bps
Foto: Penny Market Praha, Choceradská
Mezi dobrovolníky byli jak samotní pracovníci obchodních řetězců, tak lidé z neziskových organizací. A dokonce i přímo samotní klienti neziskových organizací, kteří následně jídlo sami využijí. Foto: Penny Market Praha, Choceradská, Bps
Foto: Penny Market Praha, Choceradská
Nejštědřejším krajem celkově je Praha, následována Jihomoravským a Moravskoslezským krajem. Foto: Penny Market Praha, Choceradská, Bps

 

 Národní potravinovou sbírku 2015 podporují:

NPS organizuje: Byznys pro společnost ve spolupráci s Armádou Spásy a Federací potravinových bank
Strategičtí partneři: Albert, dm, Globus, Kaufland, Makro, Penny Market, Tesco, Carrier
Partneři: Raben Logistics, Mars, Rohlik.cz, Sodexo, Sodexo Benefity, Unilever
S podporou: Ministerstvo zemědělství, MČ Praha 7, Mateřská škola Uranie, ZŠ Letohradská P7
Hlavní mediální partner: Český rozhlas Mediální partneři: DeadLineMedia, Loosers, MilujemeJidlo.cz, My89.cz

O Byznys pro společnost, z.s.:

Největší organizace na podporu společensky odpovědného byznysu v ČR. Je národní partnerskou organizací CSR Europe, celoevropské platformy pro odpovědné podnikání (corporate social responsibility) a českým koordinátorem mezinárodních programů (např. Diverzita.cz). V Česku vedle NPS organizuje třeba celosvětové dny firemního dobrovolnictví Give&Gain a Engage.

www.byznysprospolecnost.cz // facebook.com/byznysprospolecnost  // twitter.com/odpovednefirmy
kontakt: Jakub Unger, unger@byznysprospolecnost.cz , +420737214123

Fotky: Pojďte s námi nahlédnout, jak to vypadalo během sbírky v Penny